Brug af reklameslik er marketing der virker

De fleste der ser reklameslik første gang bliver nok lidt forundret, og syntes det er en sjov dog lidt mærkelig ide. Det er nok ikke mange der lige tænker over hvor effektivt brug af slik med logo er rent marketingsmæssigt.

Først hvad er reklameslik? som ordet antyder er det slik brugt som reklame. Som regel er der slik med logo, det kan være chokolade med logo, bolsjer med logo, slikkepinde med logo, ja stort set alle former for slik hvor det er muligt at printe et logo på.

Spørgsmålet mange har er, hvorfor ikke bare bruge t-shirts, lightere, askebærer også vidre, ting man traditionelt har brugt.

Askebægeret og lighteren er nok blevet lidt for politisk forkerte at bruge. Hvad er så slik med logo´s største fordel. Det er en fordel at bruge, fordi det er ren sukker. Man kan argumentere at det nok også er politisk ukorrekt at bruge sukker i disse tider, hvor der er meget fokus på hvor usundt sukker er, og i hvor mange fødevarer er et meget højt sukkerindhold.

Men sukkerindholdet er på en måde mere ærligt i slik, folk ved slik er sukker. Ved at bruge reklameslik   giver firmaerne deres kunder en god smagsoplevelse og denne gode oplevelse forbinder folk ubevidst med firmaet hvis logo der er på slikket.


Leave a comment